Victoria, Min ny funna kärlek.

Dag 2: söndag, Victoria.

 

Då var det dags igen, och efter en tuff kväll så hittar jag först mitt medvetande igen ute på isen då alla spöna var ute och fiskade redan. Det var nämligen så att min kompis fyllde 19 så det blev partaj, ganska mycket partaj. Men men nog om det! Dagen började bra med att pappa fick en fin gädda på ca 6 kilo. Vi fick ett par snipor och jag själv tappade en fisk som kändes helt okej.

Dagen gick och fisket gick väll det med, vid 13.00 tiden hade vi landat 5 fiskar, tappat 2 och haft ytligare några spökfäll. Eftersom att Det var söndag så är det ju så att vi var tvungna att åka hem igen, till Forshaga för att inte missa plugget. Så vi började väll plocka ihop vid 16.00. Medans vi går och plockar in grejerna så ser vi att ett av spöna har fällt men vippa har bara lagt sig på sidan. Vi kommer fram till hålet och det står stilla, Det är lite underligt för att på detta ställa så händer det väldigt ofta att det bara står helt stilla… I alla fall så konstaterar vi att det är fisk. Nu var det mitt fäll så jag krokar. Fisken beter sig konstigt men ja kan i alla fall säga att den är 5+. Fisken gör ett par rusningar vilket var väldigt kul med tanke på att varje gång den rusade så sa pappa ”så där, beter sig inte en femkilos”. Efter en helt okej fight så kunde vi äntligen landa fisken och ser att det är en ny 10+ till listan!

20130217_153921

20130217_153956

Hyfsad rygg.

20130217_154037

C&R

Så då har man en ny madam på listan. Efter tre dagars fundering så kom ja fram till att det fick bli Victoria (uttalas engelskt).

Tack o hej snart spöböj igen MVH robin och team prey 🙂

 

 


Kommentera

