Nytt pers.

Så än en gång var man på besök hemma i Alingsås för en paus från skolan och studentlivet.

Jag och min team polare André var egentligen hemma för att fira min kompis 19års dag men så såg vi tillfället att fiske lite på Mjörn. Vi bestämde oss för att fiska två gånger, Lördag och Söndag.

Lördagen var jätte seg, vi hade ett par spök-fäll men inget mer. Runt 13.00 tiden så fällde det på riktigt och efter lottningen så hade vi kommit fram till att det var Hannes som skulle ta första fället. När vi kommer fram till hålet så står det helt stilla. Men jag börjar som vanligt dra lite i linan för att se och känna vad som händer, till min förvåning så ser jag att linan slackar medan jag drar i stället för att den spänns. Då fatta jag att de var fisk och säger till hannes att kroka! Fighten var snabb men intensiv och tillslut kunde vi landa Hannes nya person bästa.

20130216_124121

Hannes med sitt nya PB 109 cm och 8,9 kg.

20130216_123931

mätning och vägning

Sedan hände det inget mer under dagen så vi plockade ihop vid 16.30 tiden och begav oss hemmåt för att förbereda för festligjheter!:)

Snart spöböj igen MVH Robin, André och Team Prey

OBS uppdatering om söndagen kommer inom kort.

Kommentera

